Nadýchni sa

Slavkovský štít (Vysoké Tatry)

Príroda

Prírodné zaujímavosti

Turistika a šport

Pešia turistika

Slavkovský štít je turistami vyhľadávaný vyhliadkový štít so širokým rozložitým vrcholom na konci juhovýchodnej rázsochy, ktorá vybieha z Východnej Vysokej. Na severe do Veľkej Studenej doliny spadá množstvom strmých rebier a roklín, kým na juhu je v celej časti sutinoviskom.

Po svahoch Slavkovského štítu sa oddávna pohybovali poľovníci na kamzíky. Prvý známy turistický výstup východným hrebeňom vykonala v roku 1664 12-členná spoločnosť na čele s Jurajom Buchholtzom st., najlepším súdobým znalcom Vysokých Tatier. Poľovník, ktorý ich sprevádzal, poznal cestu už skôr. Od začiatku 19. storočia bol obvyklejší výstup na štít zo Slavkovskej doliny.

Prvý turistický chodník zo strediska Hrebienok postavili v roku 1881 a vylepšili ho na začiatku 20. storočia. Na Slavkovskej vyhliadke postavili vtedy kamenný obelisk s reliérom na počesť turistického pracovníka Maximiliána Weisza, ktorý sa zaslúžil o výstavbu cesty (pomník sa rozpadol počas 2. svetovej vojny).

Turistická trasa

Zo Starého Smokovca sa vydáme na sever po modrej značke. Zanedlho odbočíme doľava a lesnou cestou mierne vystupujeme, prejdeme okolo Piatich prameňov až na rázcestie na Tatranskej Magistrále. Pokračujeme lesným chodníkom a dlhým traverzom vpravo stúpame až po horný koniec lyžiarskej trate. O chvíľku sa ocitneme na Slavkovskej vyhliadke (1550 m n. m.). Z vyhliadky pokračujeme doľava najprv v kosodrevine neskôr v otvorenom teréne, serpentínami hore v južnom úbočí neskôr po hrebeni nazývanom Štrbavý hrebeň, pod Slavkovský nos (2273 m n. m.), predvrchol Slavkovského štítu. Nos obchádzame sprava a ďalšími serpentínami vystúpime na vrchol Slavkovského štítu (2452 m n. m.). Jedná sa o zdĺhavý a náročný výstup s veľkým prevýšením, ktorý trvá viac ako 4 hodiny.

Zdroj: www.vysoketatry.com

Titulná foto: Andrej Pižem, fotosúťaž Choď a foť 2017

Newsletter
Daj nám tvoj mail a my ti sem-tam pošleme tip na zaujímavé miesto či výletík.

Info
Zdieľajte
Galéria
Mapa

Prešovský kraj

Severovýchodný región Slovenska sa tiahne od Tatier až po Poloniny. Ponúka nespočetné množstvo cestovateľských inšpirácií, prírodných krás a dobrodružných zážitkov. Vitaj v Prešovskom kraji!